Ferrari heeft door de jaren heen een enorme reputatie opgebouwd. In de racerij is het merk zeer succesvol en ook pettenfabrikanten verdienen goud geld aan de Ferrari petten. Om maar te zwijgen over de posterfabrieken die overuren moeten draaien om alle jongetjes blij te maken. Het merk Ferrari heeft zelfs een eigen pretpark voor de mensen die geen prinsessenjurkjes aantrekken maar liever een helm opzetten.
De enorme merchandise-wereld om Ferrari heen, is te danken aan de supercars van Ferrari. Van een kleine 300 pk in de jaren 60 voor de Ferrari GTO tot 478 pk uit de 8 cilinderige F40 die dertig jaar geleden gelanceerd werd. Voor de jongste topper van Ferrari heeft het Italiaanse merk alles uit de kast getrokken. Het vermogen van de legendarische Ferrari F40 werd verdubbeld met een staaltje moderne kunst.
Twaalf blaffende cilinders krijgen in de LaFerrari assistentie van een systeem genaamd HY-KERS. Wat eigenlijk gewoon wilt zeggen dat een elektromotor 150 pk toevoegt aan de V12 waardoor het totaalvermogen op 963 pk komt. Twee motoren in 1 auto wordt in de volksmond ook wel een Hybride genoemd. Net als een Toyota Prius en Honda Insight, maar dan in een iets hipper jasje.
Wij zijn dus getuige van de elektrificatie van de autowereld. De elektrificatie zorgt niet alleen voor meer blije bomen, maar zorgt ook voor een nieuw segment auto’s. Dankzij de Hybride mogen wij de Hypercar verwelkomen op ons planeetje.