S’ochtends stap je net als half werkend Nederland nog half slaperig in je auto. Je buurman start zijn 1.0 driecilindertje en de yup van de overkant hangt zijn colbertje aan een hangertje in zijn zwarte leaseauto met dieselmotor. Emotieloos verlaten zij hun parkeerplaats en tuffen richting de eerste file.
Hoe anders is het als je Bas heet. Of welke andere naam er ook op je rijbewijs te lezen valt. Instappen gebeurd veilig aan de stoepkant. Zo heeft een rechtsgestuurde auto toch zijn voordelen in Nederland. Op de stoep rijden er als het goed is geen dwazen rond die een grappige computer spel uit de jaren 90, Carmagaddon, willen repliceren.
Heftige sneeuwbuien zal je met open armen ontvangen. Niet alleen omdat je irritante mensen legaal mag bekogelen, maar ook omdat de vierwielaandrijving van je trouwe viervoeter ook zijn waarde mag tonen. 260 paarden is anno 2019 nog steeds veel. Om het in perspectief te zetten. In 1997 levert de toen gloednieuwe Audi S4 Avant 265 pk en de sterkste BMW 328 Touring van de E36 generatie weet 192 pk te noteren.
Toyota lepelt voor de fun een 3S-GTE motor in een stationwagon die in de Japanse prijslijsten de naam Caldina ST215 draagt. Vierwielaandrijving en 260 pk klinkt heel bekend in de oren. De Toyota Celica GT-Four ST205 heeft exact dezelfde hardware als de Caldina ST215. Alleen acht Toyota het noodzakelijk dat de vaders 15 pk meer tot hun beschikking hebben dan de vrijgezellen in de Celica GT-Four en MR2 Turbo. De zware boodschappen moeten toch ergens mee gecompenseerd worden.
Geïnteresseerd in een onopvallend opvallende witte stationwagon? Voor €5000 mag je hem dit weekend al overnemen. Voor de beste bezoekers van Track&Race onderhandel ik bij deze ook een stukje meerijden/gillen in een bijna 1000 pk sterke Toyota Supra als je de Toyota Caldina koopt. Voor meer informatie neem je een kijkje op https://www.autoscout24.nl/aanbod/-c5a5677f-4c99-0d04-e053-e350040ae8da?id=368462049&from=ww3.autoscout24.nl