Hoe heerlijk moet het zijn als een miljardenbedrijf jou kiest om aan de gaafste en meest prestigieuze projecten te werken. Wereldwijd zijn er slechts vier vakmensen die het hart van de Nissan GTR mogen opbouwen. Deze vier mensen worden Takumi’s genoemd. Zij bouwen de motoren van de Nissan GTR en zetten daarna hun handtekening onder de motorkap.
Takumi Kurosawa, Izumi Shioya, Nobumitsu Gozu en Tsunemi Oyama zijn onze helden. Zij zorgen ervoor dat de GTR met minimaal 570 pk de deur uitgaat. Elk blok is handgebouwd en daarom kan Nissan niet bij elke GTR zeggen hoeveel pk’s het exact heeft. Dat heeft Porsche zelf ondervonden. De Duitsers geloofden niet dat de GTR zo snel een rondje over de Nurburgring konden afronden en kochten zelf een GTR om hem te testen en uit elkaar te halen. Ze hebben hem ook op de rollenbank en over de Ring gejaagd. Met als resultaat meer vermogen en koppel dan de destijds 475 paarden die Nissan in 2007 opgaf. Maar ze konden nooit in de buurt komen van Nissans rondetijd. Daarop reageerde Nissan op een on-Japanse manier: “Jullie moeten betere testrijders in dienst nemen”.
Nissan heeft haar ronderecord gewoon gefilmd en gepubliceerd. Pas jaren later is de rondetijd van 7:08 verbroken door een hypercar met 887 pk die ongeveer vier keer zo duur is als de GTR en met 918 exemplaren ook nog eens gelimiteerd is gebouwd. Nissan produceert maandelijks maar liefs 1000 GTR’s. Met dank aan onze helden Takumi Kurosawa, Izumi Shioya, Nobumitsu Gozu en Tsunemi Oyama die keihard werken aan het hart van de GTR. Dank jullie wel Takumi’s!