Sporadisch kom je in Nederland nog een Isuzu tegen in de vorm van een pick-up of kleine vrachtwagen. Personenauto’s van Isuzu zijn op een grote SUV na verdrongen naar stoffige geschiedenisboeken vol zilvervisjes. Een mooi hoofdstuk uit Isuzu’s autoverleden is de Isuzu Piazza, in Amerika ook bekend als Isuzu Impulse. De kangoeroe’s hebben moeite om Isuzu uit te spreken, daarom hebben ze de Piazza in Australië de naam Holden Piazza gegeven.
De Isuzu Piazza is tussen 1981 en 1992 op de markt geweest. Vanaf 1984 wordt het menens met 180 pk op de achterwielen. In 1984 is behoorlijk wat voor een compacte auto van 4385 millimeter lang. De door Giorgetto Giugiaro getekende auto wordt in veel smaken aangeboden. Naast meer dan zes uitrustingniveau’s, vier motoren, twee transmissies kan je ook nog kiezen tussen drie verschillende onderstellen. Naast de standaard ophanging, kan je ook kiezen tussen ophangingen aangepakt door Irmscher of Lotus. Neem ook even de tijd om de fantastische jaren 80 velgen te bewonderen.
De eerste generatie Piazza, ook wel bekend onder de code JR120 en JR130, wordt in 1990 opgevolgd door een nieuwe generatie Piazza. In Canada krijgt de nieuwe Isuzu Piazza JT22 de naam Asüna Sunfire. De achterwielaandrijving van de eerste generatie verdwijnt en niet driftbare voor en vierwielaandrijvers komen als vervangers op de markt.
Om het verhaal nog ingewikkelder te maken, de tweede generatie Piazza wordt in Australië opgevolgd door de Holden Calibra. Inderdaad, de auto die wij kennen als de Opel Calibra.