Iedereen begint al vrij vroeg met voelen en het ontwikkelen van intuïtie. Of je nou een vogel, hond of mens bent. Zonder het voelen en je intuïtie kruipt het eten echt niet in je mond. Natuurlijk helpt moeders de fles of tepel naar je mond brengen, maar als klein mormeltje moet je het toch blijven ‘voelen’ om constant eten/drinken te kunnen krijgen.
Gedurende ons leven werken wij aan onze intuïtie en het constant voelen van dingen. Zo knijpen sommige mensen in avocado’s, doen ze alsof ze er verstand van hebben en laten de fijn geknepen avocado achter voor de volgende persoon die ook gaat knijpen. Juist deze avocado-vreters willen het verpesten voor ons. De door avocado-vreters a.k.a. yuppen in leven gehouden merk Tesla denkt dat de Smartphone generatie zo minimalistisch door het leven willen gaan. Nee, dat is ab-so-luut niet zo.
Wij willen knoppen, wij willen de knoppen voelen. Eraan draaien, erop drukken, andere kant op draaien en schuiven. Fysieke knoppen. Rond, vierkant of plat. Als het maar een knop heet. De Tesla Model 3 heeft nauwelijks knoppen. 1 groot scherm in het midden is genoeg volgens Tesla. Met dat scherm bedien je de radio, stel je de temperatuur in, zet je de lichten aan en laat je de ruitenwissers weten hoe hard ze moeten wissen. Pardon? Wat is er mis met een draaiknop op je hendel waarmee je de ruitenwissers activeert?
Een Duitse meneer denkt nu ook “Was ist los mit Drucknöpfen?”. Voor de mensen die geen Duits hebben gehad op school. Letterlijk vertaalt denkt de Duitser: “Wat is er mis met drukknoppen?”. Door een regenbui heeft onze Duitser, we noemen hem voor het gemak even Klaus, zijn Tesla Model 3 tegen een boom aan geparkeerd. Niet dat de 235/35/20 Michelin Pilot Sport 4 banden niet genoeg grip hebben, maar omdat Klaus zijn ruitenwisser heeft aangezet. Op zijn scherm heeft Klaus moeten instellen hoe hard de ruitenwissers zwaaibewegingen moeten maken. Helaas gaat dit niet op intuïtie en heeft Klaus meer dan 5 seconden op zijn scherm moeten zoeken hoe de ruitenwissers harder moeten zwaaien.
Die 5 seconden is genoeg om een boom van dichtbij te groeten. De rechter uit Karlsruhe is onverbiddelijk en deelt een boete uit van 200 Duitse euro’s en een rijverbod van een maand. Door de uitspraak van de rechter is het dus verboden om aan het scherm te komen van je Tesla. Of van je Peugeot 308. Dank je wel rechter uit Karlsruhe en de algehele jurisprudentie.
Tesla is nu behoorlijk de sjaak door de gerechtelijke uitspraak. Tesla Model 3 rijders mogen tijdens het autorijden niet meer hun ruitenwissers bedienen, hun lichten aanzetten, van radiozender veranderen en moeten de arme Tesla rijders zich helemaal kapot zweten omdat de airco niet bediend mag worden tijdens het rijden.