In 1990 wordt de 300ZX Z31 opgevolgd door de 300ZX Z32. De bestaande VG30’s krijgen krachtkuren waardoor het vermogen van de Twin Turbo in Japan precies uitkomt op het getal 280 die de Japanse conculega’s met elkaar afgesproken in een herenakkoord. Uiteraard hebben ze in de praktijk meer pk’s, zoals 300 in Amerika.
Zaken als een targadak en optionele 2+2 keren terug in de 300ZX Z32. Nissan komt voor het eerst in de geschiedenis van de Fairlady nu ook met een cabriolet. De typische rolbeugels ademen op de cabrio een typische jaren 90 sfeer uit. Net als de achterlichten die ook enorm doen denken aan 8-bit spelletjes op de Nintendo.
De vierde generatie Fairlady Z is vooral in de 2+2 uitvoering een forse auto. Ten opzichte van de eerste generatie Fairlady is de auto bijna 40 centimeter langer en 17 centimeter breder. Het klinkt als obesitas, en met 1585 kilogrammen is de 300ZX ook wel aan de zware kant.
Om zijn zwaarlijvigheid toch snel door de bochten te krijgen, monteert Nissan optioneel de HICAS (High Capacity Actively Controller Steering) in de Fairlady. in Jip en Janneke taal is dat vierwielsturing. Samen met de intercooler op de Twin Turbo houden de nieuwigheden het tien jaar vol. Het zal de laatste Fairlady zijn met de naam ZX.