Importfreaks waren na 2002 erg verdrietig. Nissan nam in dat jaar afscheid van de Skyline R34 GTR. Door financiƫle wanbeleid moest Renault onze Japanse vrienden weer stabiel en winstgevend maken. De R-series en RB-motoren werden begraven, en de naam GTR werd in de ijskast gegooid. Op de Playstation kon je gelukkig nog wel in de R35 Prototype rijden.
In de tussentijd ging de Skyline gewoon door. De elfde generatie Skyline kreeg de naam Skyline V35. In Europa kennen wij deze auto ook, maar dan werd er een Infiniti logo op geplakt en op de kentekenpapieren stond dan G35. De Infiniti G35 werd opgevolgd door de Infiniti G37, Japanners kennen die auto als Nissan Skyline V36.
Met grote dank aan Carlos Ghosn werd Nissan weer financieel kerngezond en mocht de GTR weer zijn comeback maken. De naam Skyline was al vergeven. De takumi’s bij Nissan hadden overigens geheel andere plannen en doelstellingen. De nieuwe GTR moest de hele wereld verrassen met zijn prestaties. Een geheel nieuwe koets, onderstel en motor moest er komen in plaats van een bestaande model te modificeren zoals BMW doet met de M3 en Porsche met de GT3. Dat heeft de concurrentie op flinke achterstand gezet. Want zelfs na 13 jaar behoort de GTR qua prestaties tot de top. Dat is de Japanse Vorsprung durch Technik!