Acteurs moeten vaak auditie doen om de hoofdrol te kunnen bemachtigen. Soms is talent minder relevant en wordt er meer naar uiterlijk vertoon gekeken. Zo ook met de groene Mitsubishi Eclipse uit The Fast and The Furious. Met standaard 140 pk willen racen tegen een Mazda RX-7 met het dubbele vermogen is gewoon benzineverspilling. Zo begin ik ook geen sprintwedstrijd met Usain Bolt. En zeker niet voor geld of eigendomspapieren.
En toch is een 140 pk sterke Mitsubishi Eclipse 1 van de hoofdrolspelers van de populairste film over straatracen en tuning. Totaal verkeerd gescout. De Eclipse met 4G63 motor, 210 pk en vierwielaandrijving zou veel beter een partij kunnen bieden aan de Mazda RX-7, Honda Integra en Civic. Je kan de Eclipse met 4G63 en AWD als een Lancer Evolution Light minus 2 portieren.
Foutief gescout of niet. De Mitsubishi Eclipse van de tweede generatie is een heerlijk uitziende auto. Het resultaat van duizenden uren sportschool moet er uitzien als de Eclipse. Zelfs de motorkap straalt kracht en spierbundel uit.
De Mitsubishi Eclipse heeft net als zijn grote technobroer 3000GT 1 probleem. Het heeft een lelijker of minder coole broertje genaamd Eagle Talon. De 3000GT heeft de Dodge Stealth als lelijke Amerikaanse tweelingbroer. Misschien is dat wel de reden dat de Mitsubishi Eclipse en Mitsubishi 3000GT niet de absolute cultstatus hebben gekregen als de Toyota Supra A80. Doodzonde, want de Mitsubishi Eclipse 2G is een supercoole auto.