Met 124 gecombineerde benzine en elektro pk’s en na de facelift 137 pk vinden Europeanen de Honda CR-Z niet snel. Door emissie-eisen heeft Honda helaas nooit legaal een K20 in de CR-Z mogen lepelen. Euro5 is voor de Cr-Z een jaar te vroeg in het leven geroepen. 201 van de K20Z4 of misschien wel 225 pk van de K20A schitteren door afwezigheid in de CR-Z.
In Japan hebben 300 CR-Z rijders wel iets meer geluk. Daar is de CR-Z Mugen RZ geleverd. Met 156 benzinepeekaa’s en 20 elektrische paarden heb je een CR-Z met vermogen die bij zijn uiterlijk past. Mugen monteert een supercharger om het vermogen een boost te geven.
42 pk erbij door een supercharger is niet veel. Er is dus nog genoeg ruimte om het vermogen omhoog te schroeven. Echter met de 185 nm koppel van de 1.5 benzinemotor en 78 nm koppel van de elektromotor zal je toch het gevoel hebben dat de CR-Z Mugen RZ snel is. Officiële acceleratiecijfers en topsnelheid geeft Honda niet vrij. De Mugen concept met 200 pk doet de sprint van stilstand naar 100 in zes seconden. De productie CR-Z Mugen RZ zal de 100 kilometer per uut rond de 6,5 seconden bereiken.
Plakkerige 17 inch Dunlop Direzza II banden zorgen samen met de verstelbare Mugen schroefset en Mugen remmen dat de CR-Z Mugen RZ ook op het circuit zijn mannetje staat. Optisch zorgen de carbonnen spoiler van Mugen, zijskirt van Mugen, diffuser van Mugen, Mugen velgen en de rest van de catalogus van Mugen dat de CR-Z Mugen RZ opvalt tussen zijn reguliere hybride-broeders.
Mugen is net een dictator. Net als bij de Mugen RR en Type-R Mugen mag je nooit kiezen uit een kleur. Azure Blue is de kleur die je krijgt bij de CR-Z Mugen RZ. Ook de stoelen zijn in het blauw, tenzij je voor de optionele Mugen kuipstoelen kiest. Zucht, Honda en Mugen hadden deze auto al in 2009 op de markt moeten brengen, dan was de CR-Z behoorlijk perfect geweest.