Omgaan met teleurstellingen, daar zijn veel boeken over geschreven. Ook in het Japans en Engels, met de medewerkers van Honda en Acura als auteurs. Één hoofdstuk gaat over 2006, het jaar dat Honda de Integra DC5 Type-R uitzwaait. De Amerikanen kennen de zwakkere en softere Integra als Acura RSX, al dan niet in Type-S uitdosting.
De naam Integra wordt aan een scooter gegeven. Voortaan geen 9000 toeren die je met je rechtervoet bedient. Maar reeetetetete, het kutgeluid van een brommer die je met je hand bedient. Een teleurstelling voor Honda fans. Wat zeg ik. Het woord teleurstelling is zwak uitgedrukt. Het is een schande, totale ontgoocheling, een deceptie en schandaal. Een grote dikke middelvinger van Honda naar de Integra fans.
Verder in het boek “Omgaan met teleurstellingen” speelt zich af in 2021. Wanneer Acura de naam Integra weer afstoft en aan een voertuig op vier wielen geeft. De Acura Integra komt er alleen als 5 deurs hatchback/liftback en is gebaseerd op de nieuwe generatie Civic. Maar dan met een afschuwelijke kont. Integra fans willen een fraaie coupe op basis van de Civic. Een coupe met 2 portieren. 1 portier per kant, zoals een coupe hoort te zijn.
Honda en Acura fans moeten dus weer omgaan met een teleurstelling. Tot vandaag. Ze strooien geen zout op de open wonden, maar smijten de K20C1 uit de Civic Type-R in het vooronder van de Integra. Die nu de naam Integra Type-S mag dragen. Met een LSD en drie uitlaten die centraal geplaatst zijn, is de 300+ pk sterke Integra Type-S toch iets fraaier geworden.
Hoe “Omgaan met teleurstellingen” toch een positieve wending kan krijgen. Of nemen Honda en Acura-fans na al die zeperds genoegen met een verbeterde teleurstelling?