Wat zouden de overeenkomsten kunnen zijn met jou, Tom Coronel, Esteban Guerrieri en Yann Erhlacher? Rijden in de Honda Civic Type-R TCR. Ware het niet dat de meeste van ons geen contract en sponsoren hebben om in de TCR Civic te rijden.
Voor 120.000 Hollandse euro’s rijd jij in dezelfde auto als Tom Coronel en Yann Ehrlacher. Zorg wel voor een btw-bon en KvK inschrijving, want over bovenstaand bedrag moet nog wel belasting betaald worden. De Brits-Italiaanse Japanner beschikt over een twee liter turbomotor. Bij J.A.S. Motorsport in Italië krijgt een standaard exemplaar van de Type-R een krachttraining en dieet op maat.
Van 29.652 euro kostende auto naar een €120.000 auto. Dat is een behandeling van bijna negentig duizend euro. Wat doet super sportschool J.A.S. Motorsport met de Honda Civic Type-R FK8? De standaard K20C1 krijgt een kleine powerupgrade van dertig paarden naar 350 pk. De body krijgt spieren waar Arnold Schwarzenegger op zijn hoogtepunt jaloers op zou zijn. Het is niet alleen maar uiterlijk vertoon en pure kracht waarin de TCR Civic uitblinkt, ook qua gewicht worden er serieuze kilo’s afgeschaafd. 1265 kilogrammen inclusief bestuurder maakt de Civic TCR toch snel 200 tot 250 pakken melk lichten. Moet jij eens voorstellen dat je elke dag met zoveel pakken melk moet rondrijden. Een sequentiële versnellingsbak, 380 mm grote remmen met 6 zuigers en 18 inch OZ Racing velgen met (semi)slicks maken de TCR sneller op het circuit.
Eigenlijk zou je stiekem een standaard Civic Type-R moeten kopen en hem helemaal naar TCR standaarden moeten ombouwen. Alle onderdelen zijn gewoon te koop. Wie interesse heeft om een Civic TCR te bouwen, kan bij mij aankloppen voor meer informatie. Dan ben je toch een beetje Tom Coronel!