Voordat de Aygo en Up drielingen geboren waren, waren de mini-autootjes op straat vooral Suzuki’s, Ford Ka’s en Daihatsu’s. De altijd sympathieke Cuore is er helaas niet meer, althans, niet meer in ons Europa.
Mede door de nieuwe felle concurrentie en de dure yen heeft Daihatsu de boot naar Europa geschrapt. Europa is niet meer rendabel om er auto’s in te verkopen.
En dat is erg jammer. Als wij het hebben over no-nonsense en kwalitatief top, dan zeg je Daihatsu. Ja oke, hun huidige modellenprogramma is met de kei-cars, hogere mini-mpv’s en gerebadgde Toyota’s niet bepaald toegankelijk voor de gemiddelde Europeaan. Maar de Daihatsu Copen verdient een plaatsje in de Nederlandse prijslijsten.
Dus lieve meneer Louwman, breng alstublieft de Daihatsu Copen naar Nederland en zet hem bij Toyota dealers neer. Dan zal de Copen als enige in Nederland leverbare auto zijn die je veel rijplezier geeft zonder dat het rijbewijs ooit in gevaar gaat komen. Want 660 cc en 64 pk in een skelter is een garantie voor een te brede grijns. ?