In Japan kennen ze geen moppen over domme blondjes of over een Belg, Afrikaan en Hollander op een onbewoond eiland. Kwetsende grappen en opmerkingen worden zelfs met liters Sake en Sapporo bier achter de kiezen gewoon niet gemaakt. Gewoon niet. De Japanners zijn echter wel sterren in zelfspot. Denk aan de spelletjes op televisie zoals ‘Human Tetris’.
Ook bij Suzuki doen ze graag aan zelfspot. Op basis van de Suzuki Fronte/Alto brengt Suzuki in februari 1983 de Suzuki Mighty Boy uit. Een stoere pick-up/coupe/Ute met een indrukkende 28 pk eist de naam Mighty Boy op. 28 ja. Geen typfout. Achtentwintig. Het getal tussen 27 en 29. 28. 28 pk.
Met een lengte van 319,5 centimeter en gewicht van 530 kilogram is het gedeelte Mighty in de naam wellicht een beetje overtrokken. Zelfspot mag in Japan. Met een diepte van 60 centimeter is de laadbak van de Mighty Boy goed voor 2 kratten bier en een zakje inktvis chips. De Mighty Boy komt als kei-car en ‘bedrijfsauto’ in aanmerking voor belastingvoordeel.
Het basismodel wordt geleverd met 10 inch velgen. De 543 cc grote 3 cilinder brengt de paardenkrachten naar de voorwielen met hulp van een handgeschakelde vierbak of tweetraps automaat. De in 1985 gefacelifte Mighty Boy krijgt indrukwekkende 12 inch velgen en het vermogen stijgt naar 30,9 pk. Dus net geen 31 pk. Die 0,1 pk is met zo’n lichte auto echt wel merkbaar. Net als het kratje Sapporo achterin de auto. Bergopwaarts met een kratje Sapporo is dan opeens niet meer zo mighty.