Takumi’s vader Bunta Fujiwara heeft zijn vrijdag en zaterdagavonden ingeruild voor sake, Sapporo bier en nog meer sake. De verkoop van verse handgemaakte Tofu zorgen ervoor dat er in huize Fujiwara verse sashimi, ramen en usuyaki op de Japanse borden en kommen komen. Tofu is pure ambacht en wordt s’nachts bij de winkels bezorgd. Vader en zoon Fujiwara wonen aan de voet van de Gunma gebergte en aan de andere kant van de berg moet de tofu bezorgd worden.
Jarenlang heeft Bunta Fujiwara zelf de tofu bezorgd. Totdat aambeien het leven en autorijden even wat minder plezierig maken. Hij dwingt zijn rijbewijsloze tienerzoon Takumi de tofu te bezorgen. Takumi heeft hier eigenlijk helemaal geen zin in en wilt zo snel mogelijk weer thuis zijn. Nacht na nacht na nacht gaat Takumi volgas over de bergen bij Gunma om zo snel mogelijk weer in zijn bed te kunnen kijken. De bezorging van de tofu gebeurd niet in een Volkswagen Caddy, maar in een oude Toyota Corolla.
De Toyota Corolla van familie Fujiwara is dus een Corolla. Geen bestelbus maar een huis, tuin en keuken hatchback/liftback met een grote achterklep en genoeg ruimte voor een paar bakken tofu. De Corolla is perfect afgestemd en gaat goed hard door de bochten. Achterwielaandrijving helpt daar zeker bij. De haarspeldbochten neemt Takumi na een tijdje vrijwel altijd dwars, ook wel dorifto genoemd. Of in gewoon Nederlands driften.
Op een gewone nacht komt Takumi een straatracer tegen. Deze op papier veel snellere auto laat hij achter zich, zelfs met verse tofu in de kofferbak. De verbaasde straatracer ziet de stickers van de Tofushop en bezoekt een dag later de Tofushop. Vader Fujiwara heeft geen zin in gerace en stuurt zijn zoon Takumi naar de straatrace. In de bergen wint Takumi opnieuw en dwingt respect af van de racers. Ook de Toyota Corolla Sprinter Trueno AE86 dwingt veel respect af. Zoveel respect dat er een manga, anime seizoenen, film en videogame gemaakt wordt voor de Corolla Sprinter Trueno AE86. In de volksmond wordt de AE86 ook wel Hachiroku genoemd. Hachi van 8 en Roku van 6.
De AE86 wordt geleverd met 2 verschillende neuzen en 2 verschillende konten. De meest populaire variant is de Sprinter Trueno met klapkoplampen en Liftback achterkant zoals in Initial D. Wie bang is voor voorschade, neemt de Levin met normale koplampen. Voor wie vaak Tofu vervoert, is de liftback zoals in Initial D de beste keus. Lust je geen tofu? Neem dan de minder ruime en handige coupe.
De coupe drift even goed als de liftback. Bij deze dus extra aandacht voor de AE86 in coupe uitdossing. Ook hier staat de Panda-look prima, helemaal in combinatie met Watanabe’s of Work Equips. Zoek op de Japanse verkoopsites ook op cassette’s met Eurobeat muziek, en waan je Takumi Fujiwara die niks met Tofu heeft. Dorifto!