Zeg je Nissan Skyline, dan denk je aan 4 ronde achterlichten die snel van jou wegrijdt met de GTR badge op zijn kont. Echter, door de oliecrisis in de jaren 70 heeft Nissan de GTR ongeveer 16 jaar ingevroren. Drie generaties Skylines zijn er na de Skyline KPCG110 GTR gekomen. Allen zonder de GTR badge.
Dat wil echter niet zeggen dat er 3 waardeloze generatie Skylines hebben rondgereden. Opzicht is 190 pk op 1200’ish kilogram in februari 1983 best wel leuk. De Nissan Skyline R31 RS-Turbo met de FJ20ET motor krijgt in 1984 een upgrade en het vermogen stijgt naar 205 pk. Door de intercooler, verhoogde compressie en aangepaste turbo krijgt het gefacelifte model de bijnaam Turbo C.
De Turbo C vormt de basis voor de welbekende Super Silhouette raceauto met de welbekende Tomica sponsoring. Ook anno 2021 is die raceauto nog actueel. Want een bekende tuner genaamd Liberty Walk heeft de Skyline R30 Super Silhouette als voorbeeld genomen en er een supervette R34 Super Silhouette gecreëerd. Een mooie ode aan zijn voorganger die veel mensen al decennia lang zijn vergeten.