Kei-cars zijn fantastisch leuk. Vooral als je achterwielaandrijving, een middenmotor en vlinderdeuren hebt, zoals de Autozam AZ-1. Maar met maximaal 64 pk zal je niet snel een sprint winnen op de wangan of het circuit.
Gelukkig bestaat er tuning. Gelukkig kunnen handige jongens motorblokken verwisselen. Zo ook bij RE Amemiya. De 657cc grote motor maakt plaats voor de machtige B20REW wankelmotor met 3 rotoren. Van 64 naar circa 300 pk is aanzienlijk, dat kan je een Autozam AZ-1 niet zomaar aandoen.
RE Amemiya klopt bij Porsche aan om van de 962 de ophanging te lenen. Na het proberen van Ferrari F40 remmen, heeft RE Amemiya dat deze niet goed genoeg zijn voor de Desmond Regamaster/Spoon SW388 velgen. Modernere Ferrari F50 remmen worden door de Japanse tuners als voldoende geacht.
Helaas is dit de meest unieke Mazda op aarde. Slechts 1 exemplaar heeft RE Amemiya gebouwd. In 1996 is de RE Amemiya GReddy VI-AZ1 begonnen als rode auto, om vier jaar later opnieuw opgebouwd te worden tot een witte parel. Kei-gaaf!