66 miljoen jaar geleden hebben grote meteorieten de aarde onbewoond gemaakt. T-Rex en zijn vriendjes hebben na de inslag wellicht nog een paar dagen of weken rondgelopen en zijn uiteindelijk bezweken door gebrek aan eten en waarschijnlijk ook zuurstof. De geschiedenis herhaalt zich nu anno 2022. Ditmaal geen meteorieten die de aarde en T-Rex’en bedreigen, maar gewetenloze mannetjes en vrouwtjes in pak die bij de EU of een andere kutorganisatie werken.
Benzineauto’s worden met uitsterven bedreigd. Niet omdat er nu geen benzine meer aanwezig is, maar omdat die eikels allerlei onrealistische dingen met wetgevingen doen waardoor het bijna onmogelijk is om als autofabrikant iets leuks te presenteren. Lexus is 1 van de laatste autofabrikanten die er nog wat leuks van probeert te maken. Met bijvoorbeeld de Lexus LFA, RC F en LC F.
De atmosferische 5.0 V8 van bijvoorbeeld de LC F moet het doen zonder turbo of elektromotor. Gewoon puur motor. Iets wat behoorlijk wordt afgestraft door wetgeving. Japanners zouden Japanners niet zijn als zij daar op wat bedenken.
Samen met Yamaha, ook wel bekend van de piano’s en het legendarische afstemmen van de Lexus LFA, is Toyota bezig om de 5.0 V8 nieuw leven in te blazen. Geen Euro98 die door de leidingen en motor wordt gepompt, maar water. Niet gewoon drinkwater uit de kraan, maar waterstof.
Natuurlijk is een motor op waterstof minder efficiënt als een motor die de bekende dinosappen verwerkt tot paardenkrachten en snelheid. 450 pk en 540 nm koppel blijft gewoon leuk, vooral omdat wij nog mogen blijven dromen over auto’s die geluid maken.