Bontjassen zijn al jaren not done. Steeds meer organisaties en mensen laten op vriendelijke en vaak minder vriendelijke wijze weten dat je geen bont meer kan dragen. Of Cruella de Vil daar iets van aantrekt? Nee, die wilt nog steeds de 101 Dalmatiërs als jas en tapijt hebben.
In Japan heb je dik 128 miljoen mensen rondlopen. Daar heb je ook dubbelgangers van Cruella de Vil. Helemaal Cruella de Vil willen imiteren, zal lastig worden. Worden de Bugatti Type 41 Royale van Cruella zijn anno 2022 maar liefst zes miljoen euro waard. Dalmatiërs zal je in Japan niet vaak tegenkomen, en al helemaal geen 101 bij elkaar. Dan maar op zoek gaan naar Shiba Inu’s.
Wil je als Japanse vrouw toch Cruella willen imiteren, dan kan je ook aankloppen bij Mitsuoka voor de Le-Seyde. Tenminste, als de kalender boven je toilet nog het jaar 1990 aangeeft. In dat jaar komt Mitsuoka met de eerste generatie Le-Seyde. Op basis van de Nissan Silvia S13 met CA18DE motor bouwt Mitsuoka 500 Silvia S13’s om tot ultieme Cruella de Vil auto’s. Naar eigen zeggen zijn alle 500 geplande Mitsuoka Le-Seyde’s binnen vier dagen uitverkocht!
Achter het Shiba Inu net gevist? In 1991 komt Mitsuoka met de Dore. De Dore is de cabrio-variant van de Le-Seyde. Ditmaal zijn er geen Nissan Silvia S13’s opgeofferd, maar de Ford Mustang Foxbody. Uiteraard met de 4,9 liter grote V8 uit de Mustang.
In het jaar 2000 en ruim 7 jaar nadat de Le-Seyde en Dore uit de productielijn is gehaald, komt Mitsuoka met de derde variant. De New Le-Seyde heeft de Nissan Silvia S15 als basis. De totale lengte van de New Le-Seyde bedraagt maar liefst 523 centimer. Door zijn hoogte van slecht 127 cm lijkt de New Le-Seyde nog langer. Door zijn Nissan Silvia S15 genen en SR20DE motor kan je ook met de Shiba Inu’s in de kofferbak driften.
Wil je op de volgende JapFest of driftevenement opvallen, neem dan een hele kudde Shiba Inu’s mee en drift de Mitsuoka over de hele baan. Dan ben je eindbaas/eindbazin 2.0.